سرخط خبرها

تصویر قهرمان بر دیوار شهر

  • کد خبر: ۴۱۴۵۷
  • ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
تصویر قهرمان بر دیوار شهر
شهرداری مشهد از دیوارنگاری شهید کاوه در مشهد رونمایی کرد
به گزارش شهرآرانیوز؛ معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از اکران تصویر «شهید کاوه» به مناسبت سالروز شهادت و پاسداشت مقام این شهید انقلاب اسلامی ایران خبرداد. به گفته صدرا یوسفی این اقدام با هدف بزرگداشت دائمی مقام شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی و ترسیم سیما و رشادت‌های شهدای انقلاب و دفاع مقدس صورت گرفته است. او یادآور شد: اداره هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری، فراخوان «روشنای شهر دو» با موضوع دیوارنگاری عکس شهدا را در مرداد سال گذشته منتشر کرد و ۳۱ طرح با محتوای یادشده به دبیرخانه این فراخوان ارسال شد.
 
معاون فرهنگی و هنری سازمان ضمن اشاره به این موضوع که دیوارنگاری عکس «شهید کاوه» نیز در راستای فراخوان روشنای شهر انتخاب و اکران شده، خاطرنشان کرد: این اثر را نفیسه خوش‌اندام به همراه بهاره قادری طراحی کرده اند و عمار سالخورده حقیقی اجرا کننده این نقاشی دیواری است. این تصویر در متراژ ۸۰ مترمربع در میدان «شهید کاوه» نقش بسته است.


به شهید کاوه علاقه قلبی دارم

نفیسه خوش‎ اندام یکی از طراحان تصویر شهید کاوه با بیان اینکه تاکنون چندین بار به همراه همکارش بهاره قادری پرتره شهید کاوه را طراحی کرده‌اند گفت: این برای نخستین بار بود که طرح ما با موضوع این شهید بزرگوار در یکی از فراخوان‌های شهرداری پذیرفته و اجرا شد. خوش‌اندام و قادری که هردو در رشته گرافیک تحصیل کرده‌اند یک هفته زمان برای طراحی این اثر صرف کرده‌اند. خوش‎اندام با بیان اینکه به شهید کاوه ارادت و علاقه قلبی دارد خاطرنشان کرد: از مدت‌ها پیش درباره شخصیت و منش این شهید گرانقدر تحقیق کردیم. به گفته او اجرای این اثر توسط عمار سالخورده بین ۵ تا ۷ روز زمان برده است.

شهید محمود کاوه سال ۱۳۴۰ در مشهد متولد شد. او از فرماندهان سپاه پاسداران ایران در جنگ تحمیلی بود و فرماندهی تیپ ۱۵۵ ویژه شهدا در غرب کشور که بعد‌ها به لشکر ارتقا یافت را به عهده داشت. او در شهریور ۱۳۶۵ به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->